ÖÐRENCÝ VE VELÝLERE YARIYIL TAVSÝYELERÝ
![](haberler/resimler/275/9d7f72c2-8cbf-4a67-b2e7-a717a945775c.jpg)
Mersin Büyükþehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Baþkanlýðý Eðitim Þube Müdürlüðü bünyesinde hizmet veren MERCÝ Öðrenci Danýþmanlýk Merkezi’nde görev yapan Psikolog Özlem Özkan ve Rehber Öðretmeni Rukiye Türk, yaklaþan ara tatil öncesinde öðrencilere ve ailelerine faydalý önerilerde bulundu.
MERCÝ Öðrenci Danýþmanlýk Merkezi’nde öðrencilere psikolojik danýþmanlýk, eðitimsel ve mesleki rehberlik hizmetlerinin yaný sýra oyun terapisi imkâný sunulurken, ayný zamanda verilen rehberlik ve danýþmanlýk hizmetleri, öðrencilerin akademik ve kiþisel geliþimlerini desteklemeyi amaçlýyor. Öte yandan merkez, velilere de bilinçli ebeveynlik konusunda rehberlik ediyor.
“Karne dönemleri, kültürümüzde çok kýymetli dönemler olarak ele alýnýyor”
MERCÝ Öðrenci Danýþmanlýk Merkezi’nde rehber öðretmeni olarak görev alan Rukiye Türk, akademik baþarýya ulaþmalarý için öðrencilere gerekli desteði saðladýklarýný belirterek, “Ana okulundan üniversite öðrencilerine kadar bütün öðrenci gruplarýna, öðrenim statülerine uygun olarak mesleki rehberlik konusunda destek veriyoruz. Haftalýk programlar yapýyor ve akademik baþarýya ulaþmalarý için birlikte ilerliyoruz” dedi.
Baþarýlý bir dönemi geride býraktýklarýný ifade eden Türk, “Hem öðretmenler olarak hem de veliler ve öðrenciler olarak bir dönemi geride býrakmýþ bulunuyoruz. MERCÝ açýsýndan verimli bir dönemdi. Buraya gelen öðrenci ve velilerden de olumlu geri bildirimler alýyoruz” diye konuþtu. Ara tatilde velilerin ve öðrencilerin dikkat etmesi gerektiði noktalar konusunda da tavsiyeler veren Türk, “Karne dönemleri, kültürümüzde çok kýymetli dönemler olarak ele alýnýyor. Bu kýymet verdiðimiz dönemlerde, bazen farkýnda olmadan öðrencinin potansiyeline zarar verebiliyoruz ve bu zararý da daha çok kýyaslamalarla yapýyoruz. Bu süreçte özellikle öðrencinin performansýný ve gerçek potansiyelini göz önünde bulundurmak gerekiyor. Öðrencinin seviyesine uygun hedefleri koyduk mu? Bu hedefe ulaþtýk mý? Bunlarý deðerlendirmek gerekiyor” ifadelerine yer verdi.
“Veliler ve öðrenciler ara tatili birlikte deðerlendirmeli”
Hedefine ulaþan öðrencilerin takdir edilmesi gerektiðini kaydeden Türk; istediði baþarý seviyesine ulaþamayan öðrencilerin velilerinin de yöntemlerini farklýlaþtýrmasý gerektiðine deðindi. Veliler ve öðrencilerin ara tatili birlikte deðerlendirmesi gerektiðine dikkat çeken Türk, “’Ders çalýþmalýsýn’ mesajýnýn öðrenciye veliler tarafýndan verilmemesi gerekiyor. Bunun yerine beraber deneyimlemek çok daha kýymetli. Birlikte küçük projeler oluþturmak, ödevleri birlikte yapmak, ekran kullanýmýný saðlýklý bir þekilde kullandýðýný öðrenciye göstermek, öðrenci açýsýndan destekleyici olacaktýr. Bu süreçte sistemli ilerlemek çok önemli. Günün ilk saatlerinde dönemin genel bir tekrarýnýn yapýlmasý, eksik yanlarýn tamamlanmasý ya da iyi yanlarýn pekiþtirilmesi, gelecek dönem için kýymetli olacaktýr” dedi.
“Tatil aktiviteleri ayný zamanda eðlence de içermeli”
MERCÝ Öðrenci Danýþmanlýk Merkezi’nde psikolog olarak görev yapan Özlem Özkan ise öðrencilere yaþadýklarý her sorunla ilgili psikolojik danýþmanlýk hizmeti verdiklerini belirterek, “Öðrencilerin okul hayatlarýnda yaþadýklarýný, akademik sorunlarla alakalý, ailevi sorunlarla alakalý ya da kiþilerle ilgili sorunlarýyla alakalý destek sunuyoruz. Öðrenciler, dýþarda alabilecekleri herhangi bir psikolojik danýþmanlýk hizmetini, MERCÝ’den saðlayabiliyorlar” þeklinde konuþtu.
Ara tatil için velilere ve öðrencilere önerilerde bulunan Özkan, þöyle devam etti; "Öðrencilerin yorucu ve stresli bir dönemden çýktýklarýný göz önünde bulundurarak, onlarýn biraz daha eðlenmeleri ve dinlenmeleri adýna bu tatili deðerlendirmelerini öneriyoruz. Bu sebeple tatil aktiviteleri, çocuklarýn fiziksel ve zihinsel saðlýklarýný desteklerken, ayný zamanda eðlence de içermeli.”
Ara tatilde öðrencilerin, okullar açýkken sürdürdükleri düzenin çok da fazla bozulmamasý gerektiðinin altýný çizen Özkan, “Aksi takdirde öðrencilerin, boþa geçirilen zamanla birlikte okul alýþkanlýklarý da bozulabilir. Belirli saatlerde kitap okumak, belirli saatlerde oyun oynamak ya da dýþarda vakit geçirmek gibi günlük rutin oluþturulmasý faydalý olacaktýr” dedi.
“Teknolojiyi tamamen yasaklamak yerine, bilinçli ve kýsýtlý kullanmayý öðretmek gerekiyor”
Öðrencilerin ara tatilde de öðrenmeyi sürdürmeleri gerektiðini ifade eden Özkan, “Çocuklar tatilde dinlenirken, ayný zamanda öðrenmeyi de sürdürmeli. Ev ortamýnda basit deneyler yapmak, el iþi aktiviteleriyle ilgilenmek faydalý olabilir. Biliþsel yeteneklerini artýrmak için zekâ oyunlarý, bulmacalar, strateji oyunlarý da önerebilirim. Bu tür oyunlar çocuklarýn düþünme yetilerini geliþtirirken, ayný zamanda öðrenmelerine ve eðlenmelerine de olanak saðlayacaktýr” diye konuþtu.
Teknoloji kullanýmýnýn tatille beraber artacaðýna dikkat çeken Özkan, bununla ilgili alýnmasý gereken önlemler hakkýnda da bilgi vererek, “Okullarýn tatile girmesiyle birlikte, çocuklarýn teknoloji kullanýmýna yönelim de artacaktýr. Burada tamamen teknolojiyi yasaklamak yerine, bilinçli ve kýsýtlý kullanmayý öðretmek gerekiyor. Eðitici oyunlar ve interaktif öðrenme uygulamalarý saðlýklý olabilir. Ancak ekran baþýnda geçirilen zaman, günde 1 veya 2 saati geçmemeli” ifadelerine yer verdi.
SUN RTV | Mersin | Kurumsal Web Sitesi | www.sunrtv.com.tr | © Copyright 2021-2025 Tüm Haklarý Saklýdýr.
URA MEDYA