Kayseri’de hafta sonunda etkili olan dolu yaðýþý birçok araca zarar verdi. Tüketiciler Birliði Genel Baþkaný Mahmut Þahin de, dolu yaðýþýndan dolayý araçlarý zarar gören vatandaþlarý ilgilendiren önemli bir açýklama yaptý. Bu zararlarýn tutanak karþýlýðýnda araç üreticisi firmalardan karþýlanabileceðinin altýný çizen Þahin, "Tüketiciler Birliði Genel Baþkaný Mahmut Þahin; "Bu tür durumlarda iþin içerisinden doðal afet diye sýyrýlýp çýkamayýz. Bu dolu yaðýþýyla ilk defa karþýlaþmadýk. "Gökten dolu da yaðýyormuþ, bu enteresan bir þey" falan diyecek bir durum yok. Dolu her sene yaðan, yaðma ihtimali olan ve þiddeti, büyüklüðü, meteoroloji tarafýndan sürekli uyarýlan bir doða olayý. Ýlk defa karþýlaþmadýðýmýz için üretimi yapan herkes her ne üretiyorsa, cam üreticisi, araba üreticisi, tente üreticisi ya da kaldýrým taþý ya da çatýlar. Bunlarýn hepsinin imalatýnýn dolu, yaðmur hatta hava sýcaklýðý dikkate alýnarak yapýlmasý lazým.
Dünyada eksi 50 derece sýcaklýk olan ülkeler de var. Artý 50 derece sýcaklýk olan ülkeler de var. Ýkisindeki araba, yakýt, donma derecesi ayný mý, hayýr. Oraya göre yapmak zorundasýnýz. Þimdi bu dolu olayýný, meteoroloji bildirir. Türkiye’ye araba satanlar burada dolu yaðacaðýný, soðuk olacaðýný ve fýrtýnalarýn þiddetini bildikleri için ona göre dayanýklý araba üretmek zorundadýrlar. Dolayýsýyla burada birinci sorumlu o araç üreticileridir. Araçlarýnýn camlarý kýrýlanlar, kaportalarý zarar görenler, araç firmalarýndan bunu tahsil edebilirler. Fakat burada þuna dikkat etmek lazým. Bir tutanak, mümkünse bunu polis karakollarýnda, resmi bir kurumda ya da birbirlerine þahitlik edecek þekilde kamera görüntüleri, fotoðraf görüntüleriyle dolunun verdiði zarardan dolayý tespit altýna alýp eðer kaskosu varsa bu kapsamda yoksa direkt araba üreticisinden yaþ ve model farkýna bakýlmaksýzýn talep edebilirler. Bunun da yolu zararýn tespitinden sonra zarar 104 bin TL’nin altýndaysa Tüketici Hakem Heyetlerine, fazlaysa Tüketici Mahkemesine baþvurup bu zararlarýný tazmin edebilirler" ifadelerini kullandý.
Daha önce doða olaylarýndan dolayý oluþan zararlar için emsal kararlarýnda bulunduðunun altýný çizen Þahin; "Daha önce rüzgardan dolayý uçan çatýlarda bunun yaþamýþtýk. Fýrtýnada çatýlar uçmuþtu. Orada sorumluluk kime firmaya ait olmuþtu ve onlardan alýndý. Bunun bir sürü emsal kararý var. Hatta sadece uçan çatýya deðil, zarar gören diðer binaya ve araçlara gelen zararda giderilmiþti. Bu da ayný þey, hiç farký yok. Doludan dolayý zarar varsa bu emsal karar olarak gösterilir ve araba firmasýndan talep edilir" dedi.